Rabu, Mei 25, 2016

Lihat Transaksi Harga Rumah Sub-Sale (2nd Hand) Terkini Secara Terperinci

Salam. Jika anda ingin menjual atau membeli rumah sub-sale dan ingin mengetahui harga rumah semasa untuk rumah di kejiranan tertentu, anda boleh mengetahui harga transaksi yang telah berlaku di kawasan tersebut secara terperinci dan terkini di http://www.brickz.my/ 


Laman web tersebut akan menyenaraikan 10 transaksi terkini di sesuatu tempat bagi jenis residential, commercial, industrial, land, dan agricultural. Pembeli atau Pelabur yang lebih serius boleh subscribe kepada account berbayar yang boleh memaparkan transaksi yang lebih lengkap dan akses kepada tools yang lebih lengkap dan tidak terhad. 

Data-data yang diperolehi di laman web tersebut diperolehi daripada Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta Malaysia (JPPH). Setiap transaksi selepas stamp duty bagi perjanjian Sales and Purchase diproses akan direkodkan. Ini membolehkan data-data di laman web tersebut dijadikan sumber yang diyakini dengan kebolehpercayaan (reliability) yang tinggi. 

Sebagai contoh, jika keyword "garden avenue seremban" dimasukkan di dalam search function laman web tersebut, terdapat 11 transaksi yang ada di dalam rekod (hanya 10 boleh dilihat) dengan harga per square feet (126 hingga 200) dan range harga (RM 150,000 hingga  RM 263,000). 


Diharap laman web tersebut mampu membantu anda membuat keputusan menjual/membeli rumah di kawasan tertentu dengan mudah, pantas, dan berkesan sebelum dinilai oleh pihak Penilai secara rasmi. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan