Ahad, November 06, 2022

Certified Luno Educator


Alhamdulillah bermula 1 Nov 2022, saya secara rasmi telah menjadi "Certified Luno Educator" di bawah program LEAP (Luno Educator Accelerated Program). 


Dalam alam siber dan teknologi terkini, masih ramai lagi rakyat Malaysia yang terjerat dengan tipu daya scammer berkaitan pelaburan kripto seperti Bitcoin. Ini disebabkan kurangnya ilmu dan pendidikan yang betul mengenainya.

Selain itu, ramai juga yang masih was-was apabila mendengar orang sebut Kripto & Bitcoin, ada banyak persoalan seperti:
❓Bitcoin ini apa?
❓Bitcoin ini bernilai ke? 
❓Bitcoin ini bukan scam atau skim ponzi?
❓Bitcoin ini bukan haram ke?
❓Berminat nak melabur Bitcoin, tapi tak tahu di  mana nak bermula dengan sah & selamat

Tanggungjawab Luno Educator adalah memberi pendidikan dan kesedaran yang betul mengenai Kripto, Aset Digital, asas Bitcoin, dan cara menggunakan platform Luno.

Kepada yang ada soalan seperti di atas, boleh pm saya di t.me/azlan_w atau boleh isi maklumat di https://tinyurl.com/AzlanLuno untuk dimasukkan ke group whatsapp private 2 hala bersama saya. Saya akan mengadakan sesi perkongsian secara online (zoom) untuk topik Asas Bitcoin 101 (Tarikh, masa, dan link akan diberi kemudian di dalam group whatsapp tersebut). 

Sedikit fakta menarik:
✅ Luno adalah Digital Asset Exchange pertama berdaftar & regulated di bawah Suruhanjaya Sekuriti Malaysia
✅ Minimum amaun untuk beli Bitcoin di Luno adalah RM1
✅ Program LEAP adalah program unik yang pertama dijalankan di Malaysia dan mungkin juga di dunia. 
✅ Terdapat 355 pemohon untuk program LEAP, hanya 20% daripadanya lulus sehingga dapat certification. Terima kasih kepada Luno dan Ross Stephenson kerana memberi saya peluang ini. Saya amat menghargainya.

Kepada kawan-kawan yang belum ada akaun Luno dan berminat nak tahu lebih lanjut mengenai pelaburan kripto, boleh register akaun Luno guna referral saya, dan pm saya untuk makumat lanjut:

Azlan
Certified Luno Educator

#MajuBersamaLuno 
#CryptoForAll

Nota & Kemaskini terkini:
- Dukacita dimaklumkan, program Luno Educator sudah ditamatkan atas sebab tertentu dari pihak Luno. Oleh itu, webinar ini dan title Luno Educator tidak boleh digunakan lagi.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan